YouTube rośnie w siłę i nic nie wskazuje na to, aby miał on zacząć tracić popularność. Wręcz przeciwnie, coraz więcej ludzi rezygnuje z oglądania telewizji na rzeczy tego portalu, gdzie w ostatnim czasie pojawiają się kanały tworzone przez grupy osób, które jakością i pomysłowością bez problemu dorównują telewizyjnym produkcjom z milionowymi budżetami. Dużo początkujących twórców zastanawia się, w jaki sposób zarabia się na YouTube. Podam tutaj kilka mniej lub bardziej znanych przykładów.

Reklamy na filmach

Kiedy nasz kanał jest zweryfikowany i mamy zgromadzoną pewną liczbę widzów, możemy dodawać do naszych filmów reklamy. Przeważnie za każde kliknięcie w reklamę na pasku bądź obejrzenie przez widza bez przewijania reklamy przerywającej nasz materiał, otrzymamy pewną prowizję od Google.

Lokowanie produktu

Jeżeli kręcimy nieco dłuższe, tematyczne odcinki przypominające program w telewizji i mamy sporą popularność, możemy liczyć na lokowanie produktu. Przykładowo, producent znanego napoju gazowanego może nam zapłacić w zamian za to, aby jego produkt pojawił się gdzieś w tle scenerii naszego kolejnego filmu opublikowanego na YouTube.

Sponsorowanie, ambasadorzy

W jaki sposób zarabia się na YoutubeOsoby zajmujące się ściśle konkretną tematykę w social media mogą postarać się o zostanie ambasadorami marki. Rzadko dostają oni gotówkę, ale taka współpraca może przynieść wymierne korzyści obydwu stronom. Przykładowo, osoba trenująca jakiś sport ma o tym kanał na YouTube. Pokazuje jak ćwiczy, prezentuje technikę ćwiczeń, nagrywa poradniki dla początkujących. Może nawiązać współpracę z firmą produkującą odzież sportową i suplementy diety i otrzymywać regularnie paczki z produktami prosto ze sklepu tej firmy. W zamian na filmikach będzie ubrana właśnie w jedną z otrzymanych koszulek lub będzie polecać suplementy właśnie spod szyldu tej marki.

Gadżety

Możemy nawiązywać współpracę z innymi markami, albo zwyczajnie założyć własną. Jeśli mamy pewną popularność i grono fanów, z wielką chęcią kupią oni koszulki, bluzy, kubki, plecaki z logiem naszego kanału. Możemy samodzielnie produkować odzież na własną rękę, dogadując się ewentualnie ze szwalniami, lub skorzystać z platform typu CupSell, które są banalne w obsłudze.