Kasetki na pieniądze mają szerokie zastosowanie w różnego rodzaju firmach prowadzących obrót gotówkowy. Każda firma posługująca się pieniędzmi potrzebuje miejsca do ich bezpiecznego przechowywania. Ważne jest aby zabezpieczenie to było niedostępne dla osób trzecich. Swoje zastosowanie znajdują tu kasetki na pieniądze.
Kasetka metalowa na pieniądze
Kaseta na pieniądze zrobiona jest zazwyczaj ze stali i zabezpieczona trudnym do otworzenia zamkiem. Dodatkowo kasetka na bilon i banknoty powinna być przechowywana w miejscu niedostępnych dla klientów. Jeżeli w kasecie przechowywane są duże kwoty pieniędzy, to warto aby dodatkowo umiejscowiona była w sejfie. Jeżeli suma nie jest bardzo wysoka, to wystarczy zwykła skrytka, niedostępna dla osób trzecich. Kasetka na pieniądze do szuflady doskonale się tutaj sprawdza.
Szersze zastosowanie kasetki na pieniądze znajdują w bankach. Jest to nieodzowny element pracy kasjera.
Każdy kasjer posiada przypisaną do siebie kasetę zamykaną na klucz. Kopię tego klucza zawsze posiada skarbnik, tak aby w sytuacjach awaryjnych można było otworzyć kasetkę. Dodatkowo skarbnik przeprowadza cykliczne kontrole zawartości kasety. Kontrola przeprowadzana jest w obecności komisji, tak aby nikomu nie można było zarzucić żadnych nieprawidłowości.
Kasetka na klucz
W kasecie bankiera przechowywane są pieniądze, ale również ważne dokumenty niezbędne w codziennej pracy. W kasecie również swoje miejsce ma stempel. Jest to narzędzie pracy przypisane indywidualnie do każdego pracownika. Dlatego jego staranne przechowywanie i dbanie o to, aby nie wpadło w obce ręce, jest tak istotne.
Oprócz kasety na pieniądze, w banku funkcjonują również kasety na bilon. Kasetka na bilon jest równie ważna co kaseta na nominał. Jej przechowywanie jest również określone tymi samymi zasadami i obostrzeniami.
Oprócz zabezpieczeń kaset na pieniądze, w banku funkcjonuje szereg innych zabezpieczeń chroniących mienie banku i pracowników.
Przechowywanie kaset na pieniądze
Kasety na pieniądze przechowywane są w mocno chronionym sejfie, do którego dostęp ma niewiele osób. Zazwyczaj są to tylko skarbnicy i dyrekcja banku. Zwykli pracownicy bez żadnego upoważnienia nie mają możliwości wejścia do skarbca.
Innym rodzajem zabezpieczeń w banku jest alarm. Jest on załączany zawsze po opuszczeniu budynku przez pracowników. Również w chwili zagrożenia, napadu lub innego niebezpieczeństwa pracownicy mogą włączyć alarm. Możliwość włączenia alarmu jest z poziomu każdego stanowiska pracy. W tej sposób chronione jest przede wszystkim życie i zdrowie pracowników, a dalszej części mienie banku i pieniądze klientów. Po włączeniu alarmu w banku firma ochroniarska jest zobowiązana interweniować.
Innym rodzajem zabezpieczeń stosowanych w bankach są wszelkiego rodzaju kurtyny, które zamykają się po włączeniu alarmu i odcinają dostęp do pieniędzy. W ten sam sposób funkcjonują zabezpieczenia bankomatów.