Zawieszenie pneumatyczne - Jak działa zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne gwarantuje stałe parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia samochodu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Głównym elementem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który wtłacza odpowiednio sprężone powietrze do poduszek, które łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka w211 musi wtłaczać osuszone powietrze we właściwym momencie, co tworzy konieczność współpracy licznych komponentów układu.

Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka zawieszenia, znana również jako miech, niweluje odczuwanie wszelkich wybojów podczas jazdy, co przekłada się na wyjątkowo duży komfort. Wysokiej jakości kompresor pracuje prawidłowo bez względu na ciężar samochodu, a także jego obciążenie. Sprężarka w220 doskonale działa więc w dużych samochodach terenowych oraz w limuzynach osobowych.

Eksploatacja zawieszenia pneumatycznego

Odpowiadający za tłumienie wybojów miech musi ściśle współpracować z komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Skomplikowana budowa układu zawieszenia pneumatycznego oraz duża ilość elektroniki sprawia, że właściciel wyposażonego w ten system pojazdu powinien odpowiednio często kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka w219 to element, którego żywotność szacowana jest na około 200 tys. km.

Serwis zawieszenia pneumatycznego

Błędnie działający miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na usterkę systemu. Naprawa lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia lub kompresor może być związana z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak przede wszystkim w samochodach należących do klasy premium, których posiadacze muszą liczyć się z większymi kosztami eksploatacji. Oczywiście regularnie przeprowadzane przeglądy techniczne pozwolą odpowiednio wcześnie wykryć wadę, zanim cały system zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.